Tuesday, November 30, 2010

Mentor Rakan Siswa





Yea!!!!!!!! Akhirnya dah hbs jgk satu agenda cuti aku. Latihan MRS (mentor rakan siswa). W/pun mula2 nya amat reluctant nak pg, tp sedih gak nak bila dh abis program tu. Sampai skrg, aku x tau knp aku rasa seronok sgt jumpa my should be junior dr kampus kejuruteraan. X kisah la sama ada diaorg tu 1st time jmpa ke or pernah jmpa, tp rasa seronok tu ada. Hmmmm

Ckp la citer psl perasaan aku. Nak citer plak psl program tu. Overall program tu ok la. X de yg best thp over the top. Biasa2 je. Mgkn sbb 1st time anjur so diaorg x biasa lg. I can't blame them. Tp apa yg seronok adalah org yg terlibat terutama para peserta. Dh agak lama jgk aku x hang out dgn so many people watching football so late in the night. Dh lama gak aku x lepak2 dgn member2 laki. So, it was fun (for me. yg lain aku x tau plak lah). Ada jgk la beberapa org yg menyakitkan hati, tp tu semua x meragut keseronokan aku.

My grup mate ok. Semuanya sporting. Ssh gak mulanya nak get together, tp biasalah, bila dah terpaksa, everyone gave full commitment & akhirnya kitaorg jd rapat. Not the best grup, but still a great grup. Tp sbnrnya x adil utk aku compare grup ni dg grup2 aku yg lain sbb stiap grup ada kelebihan msg2.

Byk jgk la yg aku blajar. Mostly benda baru & ada jgk beberapa benda lama yg dah aku lupa. Tp pengajaran yg paling penting utk aku adalah aku mula mempercayai org sekeliling aku. Aku mula mlepaskan diri aku dr belenggu. Bg aku, tu semua pngajaran yg sgt berharga.

Lps hbs Latihan MRS ni ada lagi 2 agenda cuti yg menanti aku. Hbs je MRS, esok aku akn mula cbuk dgn Sukan Belia plk. Lps tu Pesta Hoki. Then barulah aku blh pulang, Miss home so much. X sbr nk blk Hihihiihi. Till next time....

1 comment: