Saturday, July 30, 2011

Aku Suka Flight Awal Pagi

Aku tau ramai yg x suka flight awal pagi. Alasan???? Ssh nk bgn. Btl x???? Tp sebaliknya plak dgn aku. Aku sgt suka kalau naik flight awal pg ni. BTW flight awal pg adalah flight dr pukul 4-8 pagi tp rsnya xda flight seawal 4. Biasanya yg plg awal pun pkl 6.

Kenapa aku suka sgt flight awal pg ni???? Sbb pertama, xda org kat airport. Aku ni jenis yg sgt x suka nk queue  panjang2 kat kaunter check-in/baggage drop & x suka menunggu (x penyabar la ni kiranya). Lemas la. Lgpun aku x leh berdiri lama2. Lenguh plus aku ni mmg x leh dok diam. So flight awal pagi ni jrg ada org nk naik except kalau org tu nk sampai awal ke destinasi. Biasanya flight awal pg ni x sampai 50 org je yg naik. So bila check ini senang je. X pyh nk tggu lama2

Tp sbb yg plg utama adalah tiket murah. X ksh la mn2 airline pun, flight awal pg mrupakan tiket flight paling murah selain flight lwt mlm (flight lwt mlm adalah flight dr pkl 10-12 mlm). But in contrast, flight lwt mlm merupakan flight yg plg aku x suka. Knp???? Ok. Lets compare between the 2 flights time. Advantage kedua2 flight adalah ianya murah & disadvantage adalah dr segi keselamatan (agak bahaya utk terbang kalau keadaan gelap [sila rujuk air crash investigation]. pilot mgkn alami vertigo). Tp at least flight awal pg kita sampai je destinasi hari dah siang tp kalau flight lwt mlm hari msh lg gelap. Btl x.....

Hehehehe. Post ni bkn nk pengaruhi siapa2 sbb msg2 ada preference sendiri bila nk naik flight. Ok. Till then....

No comments:

Post a Comment