Saturday, July 23, 2011

Dunia Berbahagi Gender

Mcm mn agaknya kalau semua perkara kat dunia ni dibahagkan ikut gender. Hmmmm....

(1) sistem pendidikan akan ada dua. so, kita akan ada tadika, sekolah dan universiti yg berlainan utk setiap gender. sukatan pelajaran mgkn sama atau berbeza. hmmmm....
(2) semua jenis pengangkutan pun (x kira la awam ke personal) akan ada 2. bas, teksi, kereta api, kapal, kapal terbang malah kereta & motosikal pun asing. stesen minyak pun asing. maka akan terjadilah men's malaysia arlines (cthnya) & women's petronas. (mcm lawak je kan....)
(3) rmh pun asing2. walaupun 1 keluarga & dah kawen & ada anak, lelaki & perempuan dok asing. paling rapat pun sblh rumah je. anak laki dok dgn bapak & anak ppuan dok dgn mak. mak & bapak hny blh jmpa sthn skali iaitu time wedding anniversary. huhuhuhu....
(4) jalan raya pun asing2. ada men's road & women's road. pejalan kaki pun x leh sama. ppuan akan jln sblh kiri lelaki sblh kanan....
(5) sistem politik pun asing2. so akan ada 2 parlimen. akan ada 2 perdana menteri/presiden. pilihan raya pun akan ada 2. lelaki vote utk lelaki, ppuan vote utk ppuan. utk negara yg beraja, akan ada raja utk lelaki & ratu utk ppuan....

nak dipendekkan citer semua bnda asing la. x kesah la restoran ke, pasar ke, toilet ke (eh sjk bila plk toilet lelaki & ppuan skali), apa2 je la semua asing. cuba korg bayangkan....

P/S: entah apala yg aku merepek tgh2 mlm buta ni. adohai.....

1 comment:

  1. apa d ngerepak kau tk d? dh mkn ubat lom?aha

    ReplyDelete