Saturday, February 19, 2011

Rimas + Lemas

Tiba2 rs mcm nak nyanyi lagu The Fabulous Cat plak. Aku rimas aku lemas. Kenapa? Sbb PRK yg bagi aku agak merepek tu. Kwn aku kt UTM pun ada pandangan yg sama dgn aku. sila baca Seriously. Aku setuju sangat dgn apa yg kwn aku tulis tu.

Bg aku same je. Aspirasi ke Pro-M ke. Xda beza pun. More Talk Less Walk. Time kempen, janji macam2. Nak bg tu la, nak improve ni la. Alih2, apa pun xda. Kalau fikir logik, xde apa2 sgt yg blh dibuat dlm ms 1 tahun diaorg berkuasa. Even kerajaan Malaysia yg mgnudi tiap 5 thn pun, you don't see a lot of big changes made during those time. So kpd para calon, manifesto korg tu biarlah login & realistik. Nak improve WiFi? Blh, sekiranya internet service di Malaysia setanding negara maju (My Korean friend ckp internet kat Malaysia mcm slow mcm siput. LOL). Nak makanan murah? Blh je asalkan korg mampu bg subsidi memandangkan harga brg naik (mampu ke nk subsidi semua student????). Nak perbaiki perkhidmatan bas komuter? Blh je asalkan korg blh pujuk pemilik syarikat bas utk beli bas baru semuanya (nak ke diaorg? minda biznes ni lain ckit. slagi blh dipakai diaorg akan pakai.).

Bnda2 ni la yg selalu berbangkit, baik Aspirasi mahupun Pro-M. Be logical guys. Nothing change instantly. Even an ugly caterpillar doesn't change into a beautiful butterfly instantly. So, apelah sgt yg korg mampu buat dlm setahun. MPP bertukar setiap thn. Lain padang lain belalang akhirnya bnda tu x selesai2 jgk. So, bnda ni akan berlarutan & bnda ni jgklah yg korg perjuangkan saban thn. Stop it guys. Kami rimas kami lemas. Sbb tu la byk org dah mls nak ambik tahu sbb xde faedah pun. Baik diorg dok bilik, study, dpt CGPA 3.50 ke atas pastu kerja. X myusahkan org.

Aku setuju sgt2 la dgn kata2 kwn aku dlm blog dia tu. sila baca Time2 mcm ni, prinsip kelestarian yg diperjuangkan olh USM hilang entah ke mana. Flyers la, poster la, tempek sana, tampal sini. Korg tahu kn ape kitaorg buat dgn bnda tu semua. Ambik, senyum, jln jauh ckit, jmpa tong sampah, buang. Kalau dpt kertas A4 yg sblh belakang dia kosong, guna utk buat short note (at least ni lestari ckit. [aku la tu. hehehe.] angkat bakul plak. LOL).

Satu lg yg aku x suka adalah bnda ni mampu merosakkan sebuah persahabatan. I really treasure friendship (terpulang la korg nak percaya atau x). Seriously, aku x tau apa akan jd lps PRK ni. Adakah akan kembali bersahabat, atau terus bermasam muka. Oh, tidak!!!! Memikirkannya je buat aku jd takut. huhuhuhu. Pls guys, never let politics ruin your relationship. It's not worth it.....

Apelah yg aku mencarut ni. Lab report x siap lg cbok plak nak blogging. Oklah guys. Till next time....

2 comments:

  1. eh eh! we wrote almost the same thing! hahaha great minds really do think alike eh? ;)

    and i do agree that politics can get in the way of relationships. i have a friend who's about to be ex-mpp. dunno what would she think if she read our blogs. maybe she'll hate me, maybe not. who knows? but i hope the mpps WILL read so they know what students really think about them.

    in any case, keep producing great writings like the one above! you have another follower here :D

    ReplyDelete