Tuesday, May 31, 2011

Don't mess with "Mother Nature"

People say never mess with "Mother Nature". I've learned it the not so hard way but still it teaches me a lesson. Kesahnya begini. Mggu lps aku post sesuatu kat FB (rujuk gambar bawah).


Trs "Mother Nature" mrh sbb aku kutuk dia. Start esoknya, lbh krg pkl 3 je hujan setiap hari (smlm pun hujan, hr ni aku x tau la plak. nampak mcm nak hujan je). Bkn stakat hujan je. Skali dgn guruh & kilat. Takot..... Mtk maaf byk2 ye "Mother Nature". X sengaja. Huhuhuhuh....

Tiba2 teringat plak cikgu aku ckp kat sekolah dulu (x ingt rendah ke menengah & x ingat subjek ape. nama cikgu tu pun aku x ingat. kwang kwang kwang). Dia ckp kalau hujan lps tgh hari ni hujan perolakan. Slalunya hujan perolakan ni disertai guruh & kilat. Ooooooo. Baru aku teringat time. Hujan time pagi plak hujan monsun & slalunya ada time monsun je, rsnya kat Malaysia ni hujung thn.

Oklah. Ni la last post aku bln Mei ni. Esok dah bln Jun. Oh ya sblm terlupa, selamat menyambut pesta keamatan kpd semua sabahans (30 & 31 Mei) & selamat hari gawai kpd semua sarawakians (1 Jun). Till then....

No comments:

Post a Comment