Saturday, January 29, 2011

Cuti Bermula

Akhirnya. Hari yg ditunggu2 kan itu tiba juga akhirnya. Mid sem break has officially started. Yeah. It's holiday time. After what I've been through, I need rest. Lots of it. Biasalah, time2 cuti mcm ni semua org akan balik kecuali most Sarawakians, Sabahans & final year student yg busy dgn FYP msg2. Org jauh di perantauan, mcm mn nak balik. Dok je la kat kampus msg2.

Ada bgsnya jgk dok jauh & jrg balik ni. Sejak dok jauh2 & jrg2 balik, aku & adik aku makin bertambah rapat. Dulu, time aku dok kt rumah, hari2 nak gadoh je kerja nya. Skrg ni, kitaorg dah ok. Satu kepala. Blh buat geng. Mgkn sbb msg2 dh besar. Dah matang dr segi pemikiran. Miss my sister a lot.

Cuti ni x tau nak buat apa. Movie mcm xde yg best. Kalau ada pun konfem x ssh nak tgk berdasarkan pgalaman aku thn lepas. Panjang giler barisan. Diaorg mcm x sambut CNY je. Ramai2 pg tgk movie. Xpe la. Mgkn tu cara diaorg nak spend time with family msg2. Ok fine. Tgk movie out.

Jln2 dgn member. Eh chop. Mn ada org lg. Semua dah balik. So konfem x leh. Sah2 cancel. Jln2 sorg je la. Mcm x biasa plk kan. Huhuhu. Xpe. Sorg2 pun ok. Blh jln2 ke mana2 aku nak, nak balik bila2 pun blh (mak aku konfem bising kalau aku blk lewat). Ok set. Jln sorg2. Tempat : unknown. Tgk la nnti.

Dan yg paling penting, kena study. Cuti x bermakna buku kena cuti skali. Study kena jln gak. Dah namanya student kan, kerjanya study. Lgpun aku nak naikkan pointer sem ni. Nak pecahkan tradisi. Tradisi ape? Tradisi sem 2 tiap sidang dpt ponter lbh trk drpd sem 1. Kwang3. Dr zmn aku kat matriks lg, biar sekuat mana aku study sem 2, poinetr aku pasti lbh trk drpd sem 1. So, thn ni aku nak ubah tradisi. Hrp2 berjaya.

Cuti ada 9 hari. 9 hari utk berehat, bersuka ria sendirian, study dgn aman & mcm2 lg. Huh. Ntah apa la yg nak jd cuti ni. Tp yg paling penting, time ni la aku nak reflect balik apa yg dah aku buat spanjang part 1 sem 2 ni. Terlalu byk yg dah jd. Hmmmmmm. Xpe. Hadapi segala rintangan dgn senyuman.

P/S : hari ni bg sokongan kat adik kayfabe aku main badminton utk skul dia. blh thn gak dia main. kalah pun xpe. yg pntg semangat tu.....

No comments:

Post a Comment